Saturday 11 June 2011

kawan2 aku

hari ini saya nk bercerita ttg kerja  yang dulu yer bkn kerja yang sekarang ni, mmg la dah janji tapi xperla hati ini terpanggil untuk menceritakan kisah pekerjaan sebelom ini,

IKUTILAH yer.........

ari tu bulan ogos tahun 2009,saya mula bekerja di sebuah kedai ni setelah berhenti dr kedai sebelom ni.
saya bekerja dengan baik dan menurut semua kata manager saya sehinggalah pada bulan desember kepala saya mula untuk merasa skit yang teramat sangat, g ke klinik doktor kata saya ada migrain jadi saya xkisah sgt sebb migrain jd saya cuma xleh terlalu memikir sehingga menyebab kan kpala saya jd sakit,

jadi sebaba asik sakit je saya selalu lah mc tp xla terlalu selalu cuma tiap2 blan mesti mc dalam sekali sebulan la,huhuh masa tu saya rasa nk berenti kerja sj sebb mcm besela mulut org akan kata 'ko ni asik mc jer nerentilah duduk umah rehat' xsakit ati dengar 'aku datang sini kerja pon bkn aku yg nak sgt tp manager korang jg yg suruh dan aku kerja sbb nk duitla wei' hish bengang jg di buatnya tp masa tu jerla perasaan bengang ni hehehskarang xde la.

jadi saya bekerja sampai bulan julai 2010 lama jugalah adalah nak dekat setahun saya bekerja di sini yer hmmm selalu d cemuh org pon masih bertahan jg kan itupon sebb dorongan dan sokongan my love la korg pon kenal spa kan sbb mesti korang dah lihat sebelom ni kan hmmm jadi xperlulah aku kenalkan my love lagi cukuplah sekadar my love ajer hehehe,okey kiter teruskan yer.

sebb saya berenti pon adalah kerana pada bulan februari iaitu pada raya cina saya telah mengalami kemalangan yang mengakibatkan kepala saya bengkak,huhu sakit woi dapat la mc 3hari sakit giler kene peti ais aiskrim tu tau x yg bucu nya terkena kpalaku bengkak la jdinya, tapi masa tu lepas jer abis ct mc aku aku kerja lagi mcm bese pastu ade lagi satu kemalangan pada bulan jun2010 iaitu saya terkene bucu tray ayam dengan kelajuan yg tinggi dah tepat kene kning saya huhuhuhuh pastu gi klinik my love antar, darah keluar mencurah2 sebenarnyer sikit jer tp sya xleh tgk darah rasa nk pengsan plok,jadi mc lagi 3 ari jugak, pastu saya kerja juga macam biasa...tapi

masa tu saya dah wat keputusan untuk berenti kerja. tapi manager xbenarkan jd die suruh saya bercuti jadi saya amik peluang itu untuk bercutilah......

saya bercuti selama 2bulan iaitu dari buln julai sampai oktober 2010, saya berkerja semula di kedai tersebut kerana nak bayar duit mara n so on korg tau la kan aper.....

pada 1oktober 2010 saya masuk kerja blik dan bekerja mcm beese dan semua yang saya nk bayar dah pon saya byr tp ansur ansurla. saya ingat saya akan kerja lama di sini tp rupanya kejap je xsampai setahun pulak memang sedihla nak tinggalkan pekerjaan lama ni sebb lau nk kira2 dah ampir 2tahun la aku disini huhuhu.

pada 3hb may 2011 saya berhenti kerja di kedai ini...sebb pada 5hb saya akan mula dgan pekerjaan baru saya nak tau kerja aper releks la dulu yer huhhuhuh, nanti kiter kongsi lagi cerita kiter yer........

saya akhiri dengan ASSALAMUALAIKUM wbt.....salam 1MALAYSIA yer kawan2 semua,

No comments:

Post a Comment